Vandemoortele

Vandemoortele, een Europese leider in bakkerijoplossingen en plantaardige voedingsoplossingen, wilde de kloof tussen marketing en verkoop dichten om de groei in de concurrerende foodservicemarkt te stimuleren. Ondanks de grote naamsbekendheid stonden ze voor uitdagingen om leads te zetten in gekwalificeerde kansen en uiteindelijk loyale klanten. We gingen op zoek naar een revisie van hun strategie voor leadbeheer, automatisering van e-mailmarketing, en digitale trechter om een schaalbare, op inzichten gebaseerde aanpak te bieden die is afgestemd op hun verkoopdoelstellingen.

THE RESULTS

+12% leads boven het doel via betaalde sociale media
De verhouding tussen lead en MQL verbeterde van 7% naar 13%
+160 SQL's dankzij geoptimaliseerde leadstromen en scores
OVERVIEW

Samen met Vandemoortele ontwikkelde Stretch Innovation een strategie voor leadbeheer met volledige funnel, geïntegreerd in Hubspot en C4S (CRM), om leads efficiënter te kwalificeren, te scoren en te converteren.

+160 SQL's dankzij geoptimaliseerde leadstromen en scores

CHALLENGE

Veel contactpersonen misten belangrijke gegevens zoals opt-ins, functies of bedrijfsinformatie. Daarnaast werden voorbeeldboxaanbiedingen en -promoties getoond aan niet-gekwalificeerde gebruikers, waardoor middelen werden verspild en de ROI werd verlaagd. Het ontbreken van integratie tussen Hubspot en C4S maakte het onderhouden van leads en het volgen van deals nog ingewikkelder.

SOLUTION

Stretch Innovation heeft een raamwerk voor leadbeheer ontworpen en geïmplementeerd om de afstemming van marketing en verkoop te stroomlijnen

Achievement Summary

Vandemoortele boekte aanzienlijke vooruitgang op het gebied van digitale leadgeneratie door middel van een datagestuurde aanpak. Door progressieve formuliervelden te implementeren, verbeterde de verhouding tussen leads en MQL, terwijl slimmere formulieren de conversie van abonnee naar lead verhoogden. Geautomatiseerde sampleboxflows en gerichte contentcampagnes genereerden nieuwe SQL's. Bovendien overtrof Vandemoortele zijn belangrijkste doelstellingen via betaalde sociale media en behaalde een indrukwekkende ROAS van maximaal x45 binnen het hotelsegment.

HIGHLIGHTS

Ready to grow like

?

TALK TO US