Hoe kwam een 230 jaar oude brouwerij binnen 24 uur aan €60.000?

We hebben een historische Belgische brouwerij geholpen om digitaal te gaan, hun voorraad uit te verkopen en meer dan €65.000 te genereren in slechts één dag.
Bekijk hoe we het hebben gedaan
+800k verkopen
100% UITVERKOCHT OP VOORRAAD
+2.500 unieke leads

Een oud merk op een digitaal kruispunt

Brouwerij Van Steenberge, een historische Belgische brouwerij die bekend staat om haar premium speciaalbieren met eeuwenlange geschiedenis, stond voor een moderne uitdaging: hoe online te groeien zonder hun premiumpositie te verliezen. Hoewel ze uitzonderlijk zijn in het brouwen, ontbraken ze de tools en knowhow om de directe verkoop aan de consument (DTC) op te schalen en een inkomstenstroom op te bouwen die onafhankelijk is van de detailhandel.

Een herhaalbare groeimotor bouwen

Om dit te verhelpen, begon Stretch Innovation met het controleren van hun digitale opzet, het identificeren van knelpunten en het uitstippelen van een duidelijke go-to-market-strategie. Onze focus lag op het ontwerpen van een schaalbaar raamwerk, niet alleen een eenmalige campagne, door de productpositionering te testen, conversies te optimaliseren en mediatactieken met een hoog hefboomeffect in lagen toe te passen.

Wat is een
groeimotor

Een groeimotor is een gestructureerd systeem dat zorgt voor bedrijfsgroei voorspelbaar en meetbaar.

Het combineert leadgeneratie, marketingexperimenten en automatisering in één schaalbaar model dat is afgestemd op uw markt. Door de prestaties in de funnel bij te houden, van verkeer tot leads tot klanten, wordt precies weergegeven welke kanalen resultaten opleveren, wat elke lead kost en hoeveel er nodig is om nieuwe klanten te winnen.

Deze datagestuurde aanpak onthult uw Kosten voor klantenwerving (CAC) en vergelijkt deze met de waarde van de deal en de Customer Lifetime Value (CLV). Op die manier weet je welke kanalen winstgevend zijn, welke je moet opschalen en hoe je de groei kunt blijven versterken.

De groeimotor die we hebben ontwikkeld

01

Hype voor de verkoop

We introduceerden een voorverkoopfase om leads te genereren voordat een product werd gelanceerd, wat resulteerde in +2500 unieke leads.
02

Slimme retargeting

Geef verlaters en lookalikes een duwtje in de rug met retargeting-tactieken.
03

Door schaarste veroorzaakte productdaling

We versterken schaarste in plaats van producten continu te pushen, we hebben ons gericht op een getimede, exclusieve daling, waardoor FOMO is ontstaan.
04

Conversiestroom voor e-mail

We hebben een gestructureerde e-mailreeks opgezet die kopers koesterde vóór de lancering van het product.
05

De advertentiebetrokkenheid stapelen

Door de betrokkenheid te 'stapelen', creëer je meer sociaal bewijs en geloofwaardigheid, aangezien mensen honderden likes, reacties en shares op de advertentie te zien krijgen.

3 dingen om mee te nemen

01
Schaarste en exclusiviteit zijn krachtige hefbomen in DTC, vooral voor historische merken.
02
Het advertentie-ecosysteem van Meta beloont sociaal bewijs en het kan worden ontworpen.
03
Leadgeneratie vóór de verkoop is niet optioneel; het is jouw startbaan.

Download onze Van Steenberge-gids voor succes

Thank you! Your submission has been received! The case will soon be arriving in your mailbox. In the meantime you can already read the case using following button
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Ready to grow like

Brouwerij Van Steenberge

?